tisdag 7 juni 2011

Sisådär

Föga intressant liv just nu. Eller som vanligt rätt ointressant. Händer fan inget. Trots att jag som vanligt har rätt fullt upp. Helgen bjöd på en masssa lediga dagar och alldeles underbart väder. Projekt renovera hästransport börjar ta sig. Kan nästan se ett slut på eländet. Nu ser det nästan ut som en hästtransport.

Motivationen till ridning är nära nere på noll. Fick hoppsadeln omstoppad och justerad så den passar igen. Men annars känns det inget vidare. Går inte framåt för 5öre just nu. Och har dåligt med ridsällskap av olika anledningar. Vilket är tråkigt. Så planen är väl att hitta någon dressyrtränare och börjar åka iväg med hästen så fort transporten är klar. Men frågan är till vem? För nu behöver jag hjälp. Jag vill lösa upp knutarna och komma vidare. Jag är trött på att bråka med tittig och okoncentrerad häst.. som antingen drar iväg och hänger i bettet eller tjurar. Som efter en lång stund går bra och sedan blir lätt överladdad.

Fast sååå synd om mig är det inte. Nästa vecka drar jag till italienska rivieran över helgen och träffar kompisar. Ska bli rent förfärligt skönt att göra något annat.

4 kommentarer:

Ninde sa...

Dags att skicka häst på bete och dig på semester kanske? Annars brukar ju skogsbana med hinder eller nytt ridsällskap vara en klassiker...

Serafim sa...

Bete??? Blir inget sånt. Gräshage men hon ska hållas igång med mindre viloperioder. Strykan måste byggas upp. Tror mest på ridsällskap..

Och jaa ska vara ledig 2 veckor i juli är det tänkt. MEN känns som att det finns en kvalificerad risk för att en stor del av den får ställas in. Fast det återstår ju att se..

Ninde sa...

Tänkte hon kanske behövde en break hon med. Tänka på lite annat ett par veckor..du med. :)

Visst tappar de i muskler av bete men ibland kan lite bad/lek o ny miljö göra susen.. Varvade ledighet/bete med långa skogspromenader o styrkepass i grustag en sommar minns jag. Blev en bra kompromiss. Ibland behöver man göra ngt helt annat för att få den där nystarten... Men vet ju inte vad du har för ridmiljö därnere o du vet bäst vad som funkar för just er. Hoppas det löser sig o ni hittar tillbaks till det där läget när allt går uppåt igen! :)

Ninde sa...

tillbaks än? :)