torsdag 15 januari 2015

Nytt År

Så nu är det 2015. Det har liksom gått i ett. Nåväl. De flesta har kommit och inspekterat vidundret, vi har kört första resa till nordligare breddgrader och nästa vecka bär det av söderut.

Jag har börjat rida igen och gnyr över hur ont jag har i mina muskelfästen. Min medryttare har mer eller mindre försvunnit från kartan. Får ser om det blir något mer men jag har svårt att tro det.  Det är bra med hästen och planen är att börja träna nästa vecka. Just nu håller jag på att plocka ordning på alla grejer.

Mannen (kan inte fatta att jag refererar till det) är ute med en kompis ikväll.  Så jag passar på att tvätta hästgrejer ( så slipper han förfasas över stanken av ländtäcke som behöver torktumlas) och laddar för dumplings och lite vin. Sonen ligger och sover bredvid mig. Sååå skönt med en hemmakväll själv.. med unge, hund och 2 katter...



Inga kommentarer: