fredag 13 augusti 2010

Logik?

Ibland lär man sig saker… en av grejerna som jag lärt mig genom åren är att alla killar som jag träffar är oftast väldigt trevliga. Men efter att de lärt känna mig så blir dom konstiga. Det slår liksom aldrig fel. Så jag undrar givetvis om det är något som jag gör. Vilket det säkert det är.

Fast vissa förstår jag på något konstigt sätt hur de fungerar. Herr Strul är en av dom. Kan iofs vara det att jag känt honom så pass länge. Men jag kan numera förutsäga rätt så väl hur han kommer reagera osv. Det finns liksom en konstig Herr Strul logik. Som är rätt så solklar för mig. Träffade förövrigt honom när jag var uppe. Och det var som vanligt. På ett bra sätt.

Men sen finns det vissa som jag rent ut sagt inte fattar ett spån av. Unge hästkillen är ett komplett mysterium. Nu i sommar har han praktiserat att höra av sig och sen försvinna. Och jag ruskar på huvudet. Och fattar inget alls. Så jag blir nyfiken för jag förstår inte alls hur han tänker. Om han ens gör det. Inte för att jag har någon lust att göra något åt honom. Men vore lite intressant att få förklarat hur fasen han får det att gå ihop. Och jag förstår inte alls varför han hör av sig.

Men men..

2 kommentarer:

Ninde sa...

En bekants nioåring sammanfattade det hela rätt bra tycker jag: "Killar är som vi. Fast konstiga."

Just som man tror att man börjat få en hum om hur de tänker gör det något helt otippat. Förutspår att man en dag, vid ca 85 bast på hemmet plötsligt inser hur män tänker. Bara för att inse att 9 av 10 män i ens generation hunnit dö av hög ålder och resten är dementa..

msn00b sa...

Fast då räknar du ju med att det faktiskt finns en logik i det han gör :-P If you can't see the sense in something, it's probably not there.