fredag 5 april 2013

Fredag

Varje fredag har jag uppdraget att åka och handla till vår fina fredagsfrukost på jobbet. Idag kan man ju undra vad jag var på för humör. Det kom med en hel del godis. Bara för att allt påskgodis säljs ut. För säkerhets skull köpte jag till jobbet. Inte till mig själv.

Dessutom kom jag på mig att längta tills imorgon bitti när jag ska göra god frukost hemma och krypa upp i soffan med tidning. Kanske därav att jag köpte en 2 liters förpackning med juice. Jag som knappt lyckas dricka upp 1 liter juice på en vecka. Smart. Verkligen.

Dagen till ära är vi få på jobbet. Det är tyst som graven. I eftermiddag ska jag åka till stallet. Hänga lite. Mysa och pyssla. Trodde att jag skulle ha träningsvärken deluxe idag efter årets första riktiga ut och galoppera igår men den lyser med sin frånvaro.

Inga kommentarer: