torsdag 4 april 2013

Leva i nuet

Jag har alltid tänkt så att jag ska trivas så i vardagen för att det är ju det livet man lever. Fast jag börjar inse att det har skiftat om lite grann. Numera behöver jag verkligen något att se fram emot. Så vetskapen att en resa någonstans piggar verkligen upp mig. Även om det är superlänge tills det blir av. Jag tror det helt enkelt beror på att det händer inte lika mycket roligt i vardagen som förr. Sammantaget beror det till stor del på flytten tillbaka till Skåne. Det är ett annat liv här. Som har sina för och nackdelar.

Nästa veckan kommer sannolikt en duktig tränare till oss och kör markarbete, Vilket jag givetvis ska vara med på. Men just nu har jag ångesten över att tänk om det inte går så bra som jag vill. Plus att alla skitskador de senaste året ligger och skvalpar i bakhuvudet. Jag vågar inte riktigt tro på att allt är okej och det kommer inga bakslag. Den känslan har lite förtagit det roliga med häst. För jag tycker ju att det är roligt att träna. Varje gång hon har en dag när hon inte är pigg eller sjövild så undrar jag. Det kommer nog att ta ett tag att få bort det ur hjärnan och njuta. I synnerhet just nu när jag ökar på träningen och fröken givetvis försöker komma undan genom att bli lite tittig.. stå emot eller springa ifrån arbetet. Så ett pass med markarbete för tränare blir nog alldeles utmärkt. För hon kommer tycka att det är superkul. Sedan kommer oron.. har jag glömt bort hur det är att rida ordentligt?

Så nu ska jag mentalt sänka kraven på mig själv och hästen. Försöka ta saker och ting för vad det är. Inte bry mig om vad folk säger. ( pratade med stallägaren lite igår om det hela och med all deras erfarenhet tycker hon att jag är rätt på det. Jag känner min häst utan och innan och ska hålla mig till min plan. Inte bry mig om kommentarer från andra). Det är lite jobbigt när man får frågan om när man ska ut och tävla hela tiden... och jag inte tycker att det är någon som helst mening att åka ut för hon känns inte bra nog. Inte tillräckligt stark eller i full kondition. Jooo hon är igång... MEN hon har inte tillräckligt med styrka. Jag vägrar åka på tävling när jag inte är nöjd hemma. Bara är så.

Inga kommentarer: