fredag 21 augusti 2009

Tanken var ju god men...

Torsdagkväll 20.44 telefonen ringer

Jag: Hej

Mamma: Heeeej, vet du vad jag såg idag?

Jag: Nääää? ( föga engagerat, försöker gå från bilen med massor av saker)

Mamma: Jooo dom där Depeche Made (!) kommer till Sverige!
Mamma sjunger nu: Peeeeeeeeeerooooona Jeeeeesus ( den enda låten hon kan med DM)

Jag: Joooo jag hörde det ( börjar ana onda aningar)

Mamma: Dom spelar i Malmö!

Jag: Jahaaa

Mamma: Joo men du vill väl se dom?

Jag: Jooo hade tänkt det jaaaa... ( nu fundersam)

Mamma: Jooo jag och plastis vill nog titta. Så vi kan ju gå ihop!

Paniken börjar sprida sig i magen... jättekul att dom vill gå men just DM vet jag vilka jag vill se med. Och ärligt talat inte föräldrar.

Jag: Jahaaaa... men jag tänkte nog se dom i Stockholm ( puh! Räddad!)

Mamma: Jaha.. jaja då kanske vi går ändå.. det är på Malmö Arena.

Jag: Joooo kan nog bli bra..

Och sen kände jag mig hemsk. Men just DM vill jag inte se med föräldrar. Alls. Allt de coola försvinner liksom. Så nu känner jag mig som 15 igen..

Inga kommentarer: