fredag 13 november 2009

Fördomar

Jag inser att jag har en massa fördomar. En av dom är att jag förutsätter att alla killar borde vara duktiga på datorer. Så när de visar sig vara komplett inkompetenta på datorer förundras jag och idiotförklarar dem genast.

Som idag.

Nån har fått virus i hela sin dator och inte märkt ett dugg. Så nu är datorn allt annat än pigg. Så därav kommer skrället in på mitt rum och undrar om han kan logga på en dator. Som just precis då står och skriver ut en massa etiketter.

Visst kan du göra det men inte just nu.

Varför då?

Jaaa det finns en stor risk att utskriften bryts..
Jaha

En liten stund senare kommer han igen och nu är allt klart så han kan logga in. Helt ok. Varpå jag undrar var han har mailadress knuten.

Jooo Outlook..

öhm, va? Jag menar vilken leverantör av epost du har

Jaaaa men alltså jag klickar på ikonen?

Jooo men mailen måste ju landa någonstans?

Mmm det är nog Telia

Aha då har du ju webmail så du kan kolla mailen på vilken dator med internet som helst! ( dvs INTE på mitt rum)

Jaaaa men jag kan inte inloggningsuppgifterna.

Näähäää men ställde du inte in outlook på den här datorn häromdagen?

Jooo men det gick inte

Men varför skulle du logga in med dina uppgifter på nätverket då? ( nu börjar jag bli förundrad)

För att kolla på internet...

Men det hade du ju kunnat göra utan att du skulle logga in själv? (och tänker på vilken jävla dator som helst utom den i mitt rum)

Jaha

3 kommentarer:

Ninde sa...

..jamen då hade han ju inte haft någon förevändning att traska in på ditt rum sådär jue..? ;)

Och jag håller med dig. Förutsätter också alltid att killar ska vara värsta hackersen..ha ha. Åtminstone om de är normalbegåvade.

Serafim sa...

jaaa jag som kämpar frenetiskt med att INTE dumförklara honom mer än 4 ggr per dag. På riktigt.

Tämligen säker på att han nära på avskyr mig. PÅ riktigt.

Ninde sa...

Ha,ha inte dax att föreslå en liten fin lösning där han i n t e behövde komma in på ditt kontor då? ;)