tisdag 24 november 2009

Helgen då rå

Jag börjar inse att det börjar finnas en viss rutin i mina besök i storstaden. Resultatet är mer eller mindre alltid det samma. Jag kommer hem med alldeles för lite sömn i kroppen, och är rätt bakis. Sen har jag haft lite ågren över huruvida jag ska tillämpa censur eller ej. Efter långt och moget övervägande. Så..

Åter till helgen. Den följde traditioner. Quelle surprise!

Enligt min numera gamla trogna vana skulle jag bo hos Herr och Fru Räv och vi skulle ta det lugnare än förgående visit. Vilket i iofs var en bra idé. Och till viss del stämde. Fru Räv var förkyld så jag och Herr Räv tog en liten promenad till närmaste hak efter middag och tog någon drink. Nån var onekligen mer än en eller 2. Fast vi hade riktigt trevligt. När klockan började närma sig midnatt infann sig alla brillianta idéer och jag kom på att höra av mig till den trevliga killen var en finfin idé. När jag ändå var uppe i stan och allt. Och jag har alltid velat skicka sms med texten: Ligga?

Det innebar förstås att jag kom hem och var dödstrött i lördags. Men bara att glömma bort det och ta en fin fika/lunch med en kompis som det känns som att jag försummat. För det blir ju så när tiden inte riktigt räcker till. Eller energin.

Dessutom hann jag ta en öl med en av flickorna som sommarjobbade här och som nu börjat plugga. Många fina råd om killar och studier. Eller nåt. Jag vet inte. Försökte i alla fall med att rekommendera att det är ingen idé att lägga tid på att dejta killar som du ändå inte är intresserad av. Intresset kommer inte och slår dig i huvuudet efterhand. Du vet ganska omgående om det är nåt..

Så kom kvällen och lite matlagning hemma. En liten tur ut på på en bar där den stora händelsen var att att en i sällskapet råkade smälla upp toadörren på en känd politiker. Baren har dessutom huvudsakligen en gay publik. Vilket givetvis ledde till rätt roliga teorier och diskussioner.

Dagen efter lyckades jag vakna alldeles för tidigt. Min skjuts hade sagt att de minsann skulle hämta mig på morgonen vilket visade sig vara nära lunch. Jag hade verkligen behövt att sova dom timmarna. Sen spöregnade det HELA vägen hem. Och det är tråkigt att åka bil. Annars kan jag rapportera att lillkatten är världens sötaste. På riktigt.

Så var det söndagkväll och jag struntade i att åka ut till hästen för att jag var så trött. Så någonslags koma infann sig och jag låg i soffan och kändes som att jag skulle dö. Då får jag den unge konstige killen på chatten. Som börjar förhöra mig om helgen. Lite lätt som han brukar. Men det gick inte riktigt som jag hade väntat mig. Trött som jag var så struntade jag i censur helt. Och berättade om helgen inklusive sms. Varpå jag får frågan men jag då? Va? Är det en intresseanmälan? Det var det tydligen. Och då svarade jag ärligt igen.. att jag hade lagt ner. Att jag tyckte att han var feg och velig. Och att jag inte orkade med sånt. Då meddelar han att han kommer över. Jag försökte påtala att jag såg ut som ett penntroll och var hysteriskt trött. Men fick inte direkt gehör. Och jag kunde ju knappast banga när jag hade råkat sticka ut huvuvdet.

Så jag erkänner att jag igår var ett komplett vrak som skulle jobba. Och var så trött när jag kom hem att jag inte visste nåt. Så det blev ett par sleepaids för att kunna somna trots övertrötthet. Och nu är jag nästan tillbaka på banan igen.

Inga kommentarer: