måndag 10 maj 2010

Lugnet efter stormen

Det har varit rätt hektiskt ett tag. Så jag är rent ut sagt trött. Lägenheten väller över av en massa saker jag borde göra. Och jag landar på min rumpa och sitter bara och tittar på eländet. Så nu är min förhoppning att jag vaknar med hejdlöst mycket energi imorgon bitti och pallar röja lite. Så jag står ut. Idag har jag gjort en massa viktiga saker. Skippat yogan för jag hade ont i huvudet. Promenerat med hästen och borstat henne. Klippt klorna på katterna. Varit uttråkad. Fastnat framför tvn. Knaprat salt pastiller från Pingvin som är rätt så fantastiska. Dom tar liksom aldrig slut. För så himla många går det inte att äta.

Men imorgon är det en ny dag. Med hovslagarbesök - igen och kvällen ska ägnas åt hopplektioner. Så att inbilla sig att det blir städat kan inte ens jag försöka övertyga mig själv om.

Och sen är jag kär. I en gräddfärgad minishettis som är det sötaste som jag sett.

1 kommentar:

Unknown sa...

Kan du inte lägga ut en bild på din nya "kärlek". Jag skulle vilja se den gräddfärgade ponnyn =P