tisdag 18 maj 2010

Tydligen rolig

En killkompis och jag har ett litet spel. I stort sett varje samtal på telefonen inleds med frågan: har du gift dig? Eller har det hänt nåt kul? Och vi pratar i stort sett dagligen.

Idag var jag ju tvungen att påtala för honom att näää det händer inte så mycket kul hos mig. Och han borde ha upptäckt det. Jag har inga spännade dejter, springer inte på krogen. Sen när jag väl råkar hitta på grejer så inser tom jag att det kan bli lite roligt. Med tanke på att jag lyckas hamna i rätt lustiga situationer. In synnerhet när killar är involverade. Men annars. Nää rent ut sagt tråkig. Och mina karlhistorier sprids ju ut med nåt års mellanrum eller nåt.

Fast han hävdade att han tyckte att jag är rätt rolig. När jag ironiserar över mig själv och mitt liv. Eller spyr galla över att folk är galna... så det är väl alltid nåt. I dag var min stora nyhet att jag satt och läste ridsport och köpte nya orkideer till vardagsrummet. För att jag nog glömt att vattna dom gamla på en sisådär 4 månader.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Shit, måste man vattna dom också ? Det kan ju förklara en hel del med mina uttorkade stackare här hemma

Serafim sa...

Jo jag hörde det från en tjejkompis som är florist. Tyckte förstås att det vara svagt av henne att inte ta hand om mina blommor bättre.

Fast hon hävdade att blommorna tillhörde Huliganen och inte mig och att han inte bett om hjälp. Sen när pratar katter?

Ninde sa...

Katter prata visst. De prata med mig. Men iofs har alla katter jag haft begränsat verbaliteterna till direkta egouppmaningar av typen, Mata mig! Släpp ut mig! Klappa mig! Sluta med det där och fjäska för mig istället! Ingen jag haft har brytt sig om blommor annat än som tuggobjekt..;)

Serafim sa...

Jaaa och varför tror du att de enda blommorna jag har består av orkideer?

Huliganen låter dem vara. I alla fall för det mesta. Och han pratar. Mycket och hela tiden. Vad han vill är en helt annan fråga... oftast är svaret: MATTE!