torsdag 3 mars 2011

Nattens partytrick

Beckmörkt och jag vaknar av ett dunk. Går en halvminut och sen här jag det igen.
Tänder lampan och kollar tiden.

05.00

Huliganen står på byrån och försöker dra upp strumpor ur lådan som inte är helt stängd. Går inte så bra för honom. Utan varje gång så vickar lådan lite grann. Därav ljudet dunk.

Jag suckar djupt och går och stänger lådan. Försöker sova igen. Katt som kliver på magen. Katt med blöt nos som trycker den i mitt ansikte.

Sött verkligen.

Lösning. Sova på magen med katt som stoppar tassar i håret och spinner. Högt.

Huliganen i ett nötskal... Jag fattar hinten. Han är försummad. Behöver kärlek. Massor.

4 kommentarer:

Ninde sa...

"Jag fattar hinten. Han är försummad. Behöver kärlek. Massor."

Ha ha ha..underbart!


ps. Kan du sova på mage. For real?

Serafim sa...

Japp.. kan inte alla det?

Ninde sa...

No way. Inte bekvämt iaf. Frånsett andra eh..eventuella anledningar. Så hur tusan andas du med nosen i kudden? Får du inte nackspärr efter ett par timmar med huvudet åt sidan...? ;)

Serafim sa...

Nja tillhör nog sorten som rör på sig mycket i sängen så det löser sig... och man kan vända på huvudet så man får luft.. ;)

Men det är väl Huligananpassning. Pest eller kolera?