fredag 30 september 2011

Vilken höjdare

Väckarklocka som ringer 04.30.. färd till flygplats med bil. Snabbshopping så klart. Måste ju köpa nåt trots att det var flera dagar sen jag var där sist. Flyg ner till Schweiz. Möte på flygplatsen. En timmes bilfärd för att ha möte igen. Inse att jag inte begriper ett ord av lokala varianten av tyska. Tillbaka till flygplats. Vänta några timmar. Dödstrött. Flygfärd hemåt. Värsta dimman i Skåne och måttligt kul att köra hem. Landa hemma vid 23.30. Dusch. Inse att tröttheten, huvudvärken och halsont även kompletteras med feberfrossa. Sov som en en kratta. Upp till jobbet igen förvisso inte i arla morgonstund.

Komma till jobbet och får se noteringarna från gårdagens möte. Inse att nästan alla uppgifter ligger på mig. Saker som jag inte har någon större aning om hur jag ska lösa. Upplyftande. Verkligen. Längtar nästan efter eftermiddagens långa sejour i tvättstugan.

Men men ska väl inte klaga. Men alla uppgifterna kommer även ett större ansvar och mer lön. Blir säkert bra. Även om det känns som att jag blivit utslängd till vargarna. Dags att kavla upp ärmarna och ta tag i allt. På måndag. Idag ska jag bara landa. Fundera lite.

Inga kommentarer: