fredag 31 augusti 2012

Whopidopdoo

Nu är det fredag! Helg helg helg! Jag satt och firade för mig själv ändå till jag kom på att jag måste köra upp till huvudstaden på söndag ( rida innan dvs urtidig morgon). Då behöver jag rena kläder dvs tvätta högen på golvet i sovrummet ( och notera för mig själv att det är en ytterst bra idé att använda tvättkorgen om man INTE vill ha katthår på kläderna). Packa bilen med alla grejer, städa hemma, muta mamma ( ta hand om katter och hund) , köpa foder till häst och hund samt lite annat smått pyssel. Företrädelsevis blir det listan med saker att göra. Så tanken på sovmorgon längre än till 7 imorgon är ju smått utesluten. Visst jag hade kunnat köra upp söndag eftermiddag/kväll.. men för det första brukar jag bli trött och då känns 55 mil som 200 mil och det blir ingen öppning för socialt liv på söndagen. Så det är bara att bita ihop. Längta till nästa helg som ju blir hur lugnt som helst eftersom jag lovat höggravid syster att visa hundar på utställning. Tack och lov är det nog ingen som vinner en hejdlöst massa så jag måste stanna till finalerna i alla fall. Men nåja! Det är ändå helg och jag har en nästan helt ledig dag. Och nu ska jag strax checka ut från jobbet för dagen!

Inga kommentarer: