tisdag 11 september 2012

I det allmänna virrvarret

Så blir saker och ting försummade. Deluxe försummade. Alltså får hästen helt sonika vila den här veckan också. Kombinationen gräsligt mycket att göra, trött och syndafloden från hell gör att jag känner mig lätt överkörd. Plus att jag får dåligt samvete att lämna hundarna. Nästa vecka har jag tänkt mig att vardagen ska återkomma. Från och med tisdag ungefär. Nu hällregnar det ute. Mitt i virrvarret kom jag dessutom på att hästen nog vill ha ett nytt stalltäcke i vinter. Hon som inte alls har några täcken. Men nu har hon ett nytt som dessutom inte ens är i en rolig färg. Men jag vet ju hur det är när jag kommer på att jag måste ha ett, då finns det inte inne i rätt storlek. Planen för dagen är ta hand om hästen, gå långpromenad med hundarna, ligga i soffan och äta B&J. Nu ska jag gå ut och se söt ut till personalen.. lär lyckas för jag köpte godis till dem idag ( heter så för att jag har förbannat ont i magen, ryggen och jag tror faktiskt choklad hjälper). Vem vet kanske till och med målar naglarna ikväll...

Inga kommentarer: