fredag 15 maj 2009

Fredag

Solen skiner och flaggorna fladdrar lite lagom i vinden. Med andra ord så är det riktigt fint väder idag.

För att fortsätta hästtemat så börjar det bli riktigt roligt. Min dressyrtränare kommer en gång i veckan, unge killen hoppar henne 1-2 ggr i veckan. Jag har skjutit fram årets dressyrtävlingsdebut till efter sommaren. Mest för att jag inte har någon större lust att tävla på träns... alltså måste hon vara mer än klar för LA5-LA6.. dvs träna Msv hemma. Vi är på väg men hon måste få mer styrka och sen ska vi få till byten. Hoppningen är tanken att få ut dom lite grann på 1,10 innan sommaren. Sen tänkte jag att det blir 1,20 i höst. Får se vad den unge killen vill.. han kan ju få nåt att säga till om...

Sen hjälper jag en kompis till syrran med hennes 3-åring. Som nu faktiskt börjar fatta vad jag vill och slutat att bråka. Så flyter det på så blir det snart till att börja rida honom. Han är riden på men matte råkade trilla av och bryta armen. Så vi börjar om från början. Men det är en trevlig häst..

Jag börjar se en riktigt trend i gamla X som hör av sig och säger att nu kommer jag förbi och sen skiter det sig. Lite trist men sannolikt finns det någon lärdom i det.

Årets resa till solen är bokad och klar. Så det känns skönt att veta att det faktiskt blir sol och värme en vecka i år. Samt en massa pocketböcker.

2 kommentarer:

Ninde sa...

Vad tycker hon om hoppningen? Ska du hoppa henne något själv eller låter du unge killen lära upp henne bara och satsar allt på dressyren?

Serafim sa...

Herregud ja! Det är ju onekligen hennes stora talang. Visst hon rör sig fint och taktmässigt. Men i hoppningen brillierar hon utan ansträngning. Nää ska inte tävla henne själv i hoppning. Satsar på dressyren så får han hoppa henne.

Visst jag kan hoppa men.. är duktigare på dressyr. Så kan misstänka att jag och unge killen byter tjänster framöver.. ;) han hoppar och jag rider dressyr..

Känns lite som att jag har en så pass talangfull häst när det gäller hoppningen att det är kul om någon vill ta det till vara. Inte minst för hennes variation..

( fast hon har ju påbrå när det gäller hoppning)