tisdag 19 maj 2009

Invasionen

Eftersom att far var på semester slog mig tanken att våldgästa hans hus. Så det var bara att packa ihop hund och katter och bege sig ut. Det var i lördags. Vi är fortfarande kvar. Det är en aningen skillnad med typ 200 kvadrat mot dryga 50.. plus att det finns bubbelbadkar och andra facilteter ( kylskåp och frys med mat, uteplats och grill)..

Jag trodde att pappas fru skulle få spelet när hon hörde att katterna var här. Enda gången lillkatten har varit här kissade hon i hennes säng. När styvmor låg i den.. inte helt poppis. Så jag har försökt att tala om för lillkatten att det inte var en bra idé. Men av någon anledning verkar far & styvmor inte alltför negativt inställda. Så jag funderar på att ge dem alternativ att välja när jag är på semester. Hästen i trädgården en vecka eller katterna inne? Snällt och flexibelt?

Men de trivs katterna. I går satt huliganen på badkarskanten när jag badade. Då insåg jag hur mysigt det faktiskt var med badkar...Men vad är väl en bal på slottet..

Nu har jag lagt in stora stöten av gullighet. Hämtade dem när de kom hem vid 3 inatt och har nu handlat frukost. Givetvis hoppas jag på någon överdådig present. Man kan ju alltid drömma..

Inga kommentarer: