torsdag 3 december 2009

Förundrad del 2

Det där med att fråga saker.. och jobb.

Jag har absolut inget emot att man frågar saker. Men vissa frågor får mig att bli galen. I synnerhet om man inte använder de små grå cellerna som kallas hjärna. Senaste dagarna har varit extrema. Sannolikt för att jag varit hemma sjuk några dagar och det tydligen inte går att tänka själv. Behöver jag säga att jag vägrar att vara morsa åt folk?

I måndags när jag kom till jobbet fick jag påtalat för mig att en telefon inte fungerade. Om jag kunde göra en felanmälan. Så jag gick och tittade. Jooo inte så konstigt att det inte fungerade. Inga sladdar var inkopplade.

Idag fick jag frågan om den nya maskinen inte fungerade. Jooo? Så jag fick gå och titta. Inget fel men det underlättar om man vrider på vredet så att den står på ON istället för OFF.

Alltså. Det kan inte vara så jäkla svårt att kolla att strömmen är på innan man ber om hjälp. Faktiskt.

Inga kommentarer: