lördag 5 december 2009

Hämta andan

Så jag är trött idag. Antagligen sovit lite för mycket. Eller så hänger det sen min förkylning. Så planen på att plocka upp tvätten och röja hemma skjuts på framtiden. Till i eftermiddag. Så jag kan få lite panik och i ögonblick fixa allt.

Om så där 1 timme och 25 minuter ska jag sitta på hästryggen. Hästen framskrittad och klar inför veckans träningspass. Just nu känns det smått övermäktigt. Men det brukar ju gå ändå.

Ikväll är det dags för årets stora event. I alla fall för mamma som har slitit i snart 2 dagar för att laga gåsmiddag. 10 personer och 2 gäss. Jag tipsade om catering nästa år.. det är enormt mycket jobb och gås har en förmåga att fetta ner precis allt. Så det är att laga till gåsen och sen storstäda ugn, fläkt osv.

Äh dags att dra på sig ridbyxorna och bege sig. Men en stor termos kaffe.

Inga kommentarer: