torsdag 21 januari 2010

Januaridepp

Det är liksom inte så kul just nu. Det känns grått och kallt. Massor med jobb och tungt som fasen har det varit i veckan. Rent fysiskt alltså. Så jag är lite trött. Och hästkräket lyckade göra nåt på träningen i söndags och lyckade skjutsa till mig i sadeln så jag har varit öm i ryggen i flera dagar. Ingen hit när man ska bolla med 40 st 17 kgs säckar en dag. Blir lite slitsamt efter nån timme.

Så hon fick ett par lugna dagar och min tanke var att hon skulle vara snäll och glad. Vilket var en önskedröm. Idag var hon lat och istadig. Åh vad roligt med sto verkligen. Men jag vann... så klart.. men det tog 30 minuters galopp innan hon gav upp och började hjälpa till och gå framåt.

Sen är det dags att köpa lucern igen. Trots att hon får mellan 15-20 kg hösilage per dag så faller hon ur direkt. Så jag muttrar över att det blir en sådär 700 spänn mer i foderkostnad per månad. Fast klart att jag helklippte henne i veckan gör ju inte saken bättre.

1 kommentar:

Plasmider sa...

Inget alls kul med ston, därför kör jag bara på valacker nu. Jag hade lucerna förut, men min kära madam vägrade äta det och fick då tips om soja. Det är rena dynamiten om man har en häst som lätt går ner i vikt.