tisdag 5 januari 2010

Nytt årtionde

Alltså jag är inget superfan av stora helger. Varken jul, midsommar eller nyår. Det känns alltid som att förväntningarna eller förhoppningarna uppfylls.

Men i år var det faktiskt fest. Som jag blev inbjuden på i somras. Men trots att jag faktiskt hade ny klänning som jag köpte i höstas med tanke på nyår så hade jag inga förväntningar. Utan kände mig ganska förberedd och luttrad inför årets firande.

Så när en tjejkompis undrade hur nyår var så konstaterade jag följande:
var på småborgerlig fest och lekte vuxen. Trevligt. Förutom att det var svinkallt och värden blev dyngrak och började berätta hur fin han tycker att jag är. Det är ju i sig en motivation till att förevigt vara singel.

Sen var det ett ganska intressant galleri av folk som kom. Vad sägs om 3 singel"killar" runt 45 års åldern. Som är mer eller mindre "speciella". Men givetvis trevliga men lätt underliga. Som Bachelor No1 som bor i Småland på gård med hus på 400 m2 ( det talade alla om för mig med tindrande ögon) och har får. Och glatt pratar om sina får en hel del. Kan ju verka sött ända tills han avslöjar att han räknat ut exakt hur lång tid per dag han kan ägna sig åt fåren för att det ska gå runt ekonomiskt. Detta för en tjej som plöjer ner i stort sett alla sina pengar på en häst som hon aldrig kan ens tänka sig att sälja.

Eller det lätt omaka paret med 30 års ålderskillnad. Varav gubben var rätt trevlig men kvinnan var ytterst märklig. Ännu mer märkligt att hon satsar på en karriär som mäklare. För hon kunde inte föra en ihållande konversation över middagsbordet. Kan bli svårt att lyckas med försäljning om man inte har större social kompetens. Och smått tragiskt att ingen påtalat det för henne för det är så fruktansvärt uppenbart.

Sen är det Bachelor No2 som är en trevlig bekantskap. Som säkerligen skulle kunna hitta en tjej med lite renovering. Eller avgubbning om man vill kalla det så. Men inte ett hopplöst fall. Plockade faktiskt fina bonuspoäng när han påtalade för värden att han var en mansgris... som utan att vara elak var dagens sanning.

Men en trevlig kväll som slutade med att en killkompis som jobbar på krogen hämtade upp mig och körde hem mig. Helt omöjligt att få ta i en taxi och alldeles för kallt för att gå. Han hade erbjudit sig tidigare men herregud vad glad jag var.

2 kommentarer:

Ninde sa...

Värden dyngrak? Den gifte värden? Oh vilken klassiker. Och vilken strålande reklam för singellivet.

Bachelor nr 1 verkar vara en trist looser. Kanske borde anmäla honom till det där "Bonde Söker Sto" på tv...

Bachelor nr 2 låter ju trevlig iaf. På renoveringshumör?

Serafim sa...

Inte ett dugg sugen på gubbar så näää hoppar den...eller ungtuppar heller för den delen.