lördag 12 februari 2011

Igår

Var faktiskt en dag som jag var väldigt glad över att jag inte bor kvar i Stockholm. Tänka sig att ibland inträffar det. När man minst av allt anar det. Snöoväder har väl den effekten på mig.

Igår kom syster yster med sitt lilla monster till dotter. Som faktiskt är väldigt söt. Alltså väldigt lik mig när jag var liten. Men hon är rätt rolig. Ungen alltså. Värsta partyprinsessan som glatt håller sig vaken och kryper runt och river ut allt. Igår kelande hon med Huliganen. I praktiken innebär det att dra honom hårt i öronen. Och han ligger kvar och spinner. Inte som alla andra den katten.

Mamma skulle bort igår kväll så hennes alldeles underbara riesen fick sova hos mig. Men vi får ta en diskussion hunden och jag. För det är inte alls okej att trängas i sängen och sno huvudkudden tillsammans med Råttan. Ytterst praktiskt att ha en bred säng när man får 4 enheter djur i sängen. Men lite trångt trots allt.

Idag var jag inte alls inspirerad till att gå upp i ottan för att jobba. Framför allt inte efter att jag och syrran drack vin igår. Fantastiskt nog är jag ledig imorgon. Vilket krasst sett ser ut att vara enda dagen den här månaden. Endast för att jag fick biljett till köpenhamnsoperan och påtalade att OM jag skulle jobba så får pappa ersätta mig för biljetten. Så det så. Blir sovmorgon ända till 7,30. Inte illa alls.

6 kommentarer:

Ninde sa...

Han kanske ser lite av sig själv i henne? Nån som gör som hon själv känner oavsett vad vuxna säger? ;)

Ninde sa...

..och appropå det där med katter o knoddar. Syrran har kört stenhårt med "klappa fint" när det gäller katter o mindre bebisar. Funkar faktiskt på systerdottern. Hon är superförsiktig med just bebisar o katter/små hundar helt annorlunda än med större barn o stora hundar...Så tydligen kan man dressera även små människor ;)

Serafim sa...

Wow går det??? Iofs kompisens lilla monster har numera insett att jag är envisare än han.. efter att ha vrålat i 10 min av ilska med tårarna sprutande... ett antal gånger.. för att han inte får klättra på spisen hemma hos mig.. så tittar han numera på mig och ger sig. Hans mor är lätt förundrad över hur jag lyckas..

Ninde sa...

Japp. Hur är det nu Cesar Milan brukar säga? They can't go on forever. Just let 'em go through the motions. Calm and assertive...he he *insert valfri förfärad suck över jämförelsen hund/barndressyr här* ;)

Serafim sa...

Barn/hund/häst uppfostran skiljer sig föga åt krasst sett. Under en viss period heter dom nej eller nåt för att efter ett tag börja fatta sitt namn ;)

Ninde sa...

Ha ha så sant så sant. Fast mig veterligen är det f*n så mycket lättare att få 500kg häst att bete sig som man vill än 10kg unge..