torsdag 3 februari 2011

Uppgiven..

Det finns inget hopp för mänskligheten. Folk är uppenbart urbota stenkorkade. Det är ett faktum!

Tjejkompisen som rent ut sagt haft ett helvetes år med allt. Stenkorkad karl som hon lyckades skaffa barn med och levt i ett Noréndrama större delen av året. Inga pengar, inget jobb att gå tillbaka till, varit sjukskriven i en massa år. Inte de bästa förutsättningarna kan man sammanfatta det med. Vad kläcker hon ur sig igår? JO att hon är sugen på att skaffa unge nr 3. För att hon vill ha en stor familj.

Jag kan på rak arm slänga ur mig minst 50 argument som visar på att det är en ursel idé. Men det som verkligen stör mig är att här ägnar man sitt liv åt att jobba som fan och så sitter det människor som hon och lever på skattepengar som vi betalar. För att hon vill ha en stor familj. Skulle karln lämna henne så finns det inte en sucks chans att hon klarar av att få ihop det ekonomiskt på ett vettigt sätt! För hon kommer aldrig få ett välavlönat jobb och även då skulle det vara tufft. Inte för att ungar blir lyckligare av pengar i sig men vad sägs om att se till att få en lösning där man kan ge ungarna en bra start i livet?

Eller se till att skaffa ett liv som faktiskt flyter någotsånär friktionsfritt? Men visst ja då måste hon ju ta tag i sitt liv... och det är väl där skon klämmer.

Tillägg: Dessutom lyckades hon bli gravid av misstag 2 gånger under samma år... och jag kan inte låta bli att undra om man inte lär sig nåt efter första gången...

3 kommentarer:

Ninde sa...

Men suck och dubbelsuck. Nästan så att det borde vara barnbidrag för max 2 barn. Vill man skaffa fler får man se till att betala själv. De pengar vi sparar på det kan vi lägga på ensamstående föräldrar som faktiskt jobbar o sliter för att få ihop det.. Och vill man verkligen vara en så dålig förebild för sina barn att man inte ens vill försöka? Okej om man inte fixar det o verkligen är sjuk. Men om man inte ens vill försöka?

Serafim sa...

Näää men hon kom nog på sig själv.. dagen efter hette det att det bara var drömmar..

Jag tror precis vad jag vill om det.. kan ge mig fasen på att hon råååkar bli gravid igen..

Liz sa...

Alltså. Det du skrev hade jag kunnat säga utan minsta lilla ändring. Hell, jag låter faktiskt sådär ganska ofta (kanske för att jag har sett det där på nära håll allför många gånger).

Jag fixar inte människor som lever med inställningen att de bara har rättigheter men inget som helst ansvar, som kör in sig i hörn genom att fatta beslut som andra får städa upp efter, ex. familjer, men också skattebetalare. Det är självklart en sak att gå igenom en stor omställning i livet när man redan är flerbarnsförälder och förlora allt, men att vara på botten och sätta ytterligare en liten till världen innan det finns någon plan är ansvarslöst. Jagh ade jättegärna haft en stor familj, men så som det ser ut nu kan jag inte, och då får det vänta. Så om jag vid tjugof..*host* nitton kan förstå det borde väl rimligtvis andra också kunna göra detsamma.