lördag 19 februari 2011

Ljus i mörkret

Som sagt var. Just nu är det mest jobb. Men en kompis hörde av sig i veckan och hade fixat biljetter till Göteborg nästa helg. Världscupen. Helt okej för min del. Så mötas upp i där känns just nu som en finfin idé. Innebär att jag i alla fall kommer vara ledig på söndag nästa helg. Och dessutom kan motivera att stanna tills på måndag för det finns ju kunder jag borde besöka. Alltså en hel dag med hästar, en schysst middag på kvällen och en massa tid med en kompis som jag inte träffat på länge. Summan av det hela är att jag trots allt är på väldigt gott humör.

Plus att kompisar meddelade att de kommer på besök i april. Beställde god mat och fint väder. Maten är väl inga problem men fint väder??? Just nu är det -9 och blåser. Skånska vintern från sin allra sämsta sida. Men tänk om solen skiner och man kan ta årets första drink i mammas växthus.. det hade varit något!

Sen kan jag skryta med att jag faktiskt har börjat hoppträna. På riktigt med tränare. En gång i veckan. Jag har knappt hämtat mig från chocken. Och hästen är i extas... för hoppning är ju det absolut bästa hon vet. Så vi får väl se hur det går. Jag trodde hon skulle vara lite trött efter första gången med markarbete, så min plan var bara att mjuka henne lite dagen efter. Men fröken var lätt toppad och förfärligt entusiastisk för det stod ju några hinder och bommar kvar i ridhuset. SÅ lugnt och fint existerade inte alls...

Dagens mission är att inte sitta och vara bitter över att jag jobbar hela helgen och min lägenhet har avancerat till att se ut som ett smärre bombnedslag. Eller att jag inte hinner rida ikväll. Utan istället tänka på alla roliga hästgrejer jag kan shoppa i Göteborg för alla pengar jag tjänar i helgen...

Inga kommentarer: