söndag 10 april 2011

Hur man inte blir poppis..

Ringde hovslagaren ikväll:

Han svarar utan att säga hej..

Jag tycker inte om när du ringer mig när det inte gått 6-8 veckor?

Jag:

Men vaddå har du inte saknat mig?

Hovslagare:

Dig kan jag väl stå ut men men vad har hon nu hittat på?


( bör tilläggas att han för en vecka sen fick sko om båda fram efter att hon trampat på dem så att båda var skeva. Rejält skeva. Och jag har en känslig häst som inte ska gå på ojämna skor och visst kan jag slå på en tappsko men hon brukar få dom att se ut som ostbågar)

Jag:

Nja tycker nog att det ser ut som att hon varit på ena fram igen.
Hovslagare:

Jaaaa och du brukar ju dessutom ha rätt..

Jag:

Jag vet... och du anar inte hur mycket fel jag hade velat ha..


Hovslagare:

Jooo förstår det... den där hästen måste jag fått för mina synder..

Jag:

Och det är uppenbarligen rätt många..

Han skrattade i alla fall.. vetifan om jag gör det. Kan ju knappast hävda tappsko garanti när man har en häst som lyckas trampa på skor som ärligt talat inte ska gå att trampa på. Förra gången var mitt fel för jag var lite optimistisk och tänkte att jag var sjåpig som hade boots på alltid. Man kan säga att jag hade fel fel fel.

4 kommentarer:

Ninde sa...

men hurdå.."trampa på" kör han rätt form o stl?

..och smart drag där av dig att vårda relationen till hovslagaren. Antar att bra dylika är lika sällsynta/upptagna där nere i sydstaterna som här?

Serafim sa...

Skoja inte! Han är bra. Fattar inte hur skrället lyckas. Dom kan inte sitta tajtare än så är... det finns liksom inget att trampa på men tydligen lyckas hon ändå. Vi får lägga dom supertajt på sidorna för finns det en millimeters kant så ställer hon sig på dom och trampar av. Nu är hon på framskorna med bakhovarna därav att dom blir skeva men inte åker av..

Men jag hävdar att han säkert gör så bara för att få träffa mig en gång i veckan... ;)

( och nej han är inte min kopp te och alldeles för ung)

Ninde sa...

Äh. Projekt i vardande kanske? Och ungdom är ju ett övergående problem. Säger min kompis S. Som till skillnad ifrån mig hävdar att lite yngre är lite bättre. Heh..

Serafim sa...

Nope absolut inte något sån alls. Sorry!