tisdag 4 juni 2013

Djävulens horn

Igår efter fyra samtal från min far och hans fru under kvällen blev jag en aning trött. Trött på insikten att jag inte kan svara på allt på rak arm saknas. Att jag för att svara kanske måste åka ner till jobbet. Vilket jag slutligen gjorde.

Man hade ju kunnat önska att effekten av min frispel härom veckan hade en aning mer långvarig effekt. Min far ringde mig bara 6 gånger under helgen. Två gånger hade varit rimligt. För att kolla vilken tid vi skulle jobba på söndagen.

Klart att de får ringa mig. Däremot ringa upprepade gånger tills jag svarar, inte respektera att jag kanske vill ha ett privat liv. Fråga vad jag gör vem jag umgås med HELA tiden blir till slut en aning tröttsamt. Gärna ifrågasätta vad jag gör på min lediga tid och vem jag umgås med.

Jag har inget emot att jobba mycket. Men jag vill ha äran att välja lite grann själv under kvällar och helger om det inte råkar vara så att jag har personal på plats som ska jobba. Jag vill inte att man ringer om allt och inget som utan vidare skulle kunna vänta till nästa dag.

Visst jag har fått stopp på min fars kära förmåga att ringa på morgonen innan jobbet. Påtalade att jag gärna vill komma innanför dörren, sätta igång personalen och får en kopp kaffe. Efter det har jag tid att prata och även möjlighet att ta anteckningar och kolla upp grejer direkt. Det är lite svårt när jag sitter i bilen på väg till jobbet.

Nåja summan av kardemumman är att vill de mig något så är det en rekommendation att ringa på jobbtelefonen. Inte på min privata. För nu hade jag installerat svarta listan på min privata och deras nummer är inlagda. Kommer jag bli populär? Knappast. Men vad jag gör med min privata telefon är min ensak.

Inga kommentarer: