torsdag 20 juni 2013

Midsommar

Stora helger och jag är inte helt vänner. Jag gillar att fly allt och ligga under en sten och njuta av att vara i fred. Extremt osocial. Men samtidigt skönt. Får numera ge syrran lite kredd för att hon vet hur man ska locka mig ur min lilla grotta.

Syster ringer mig i söndags: Apropå midsommar, vi skulle ju hem till mamma men det blev ju ändrat.

Jag: ( visst med en viss skepsis i rösten kanske) Jo jag hörde det...

Syster: Så jag tänkte höra om inte du vill komma hit? Vi behöver INTE ha traditionell mat och så.. och äh du vet ju att jag inte bryr mig. Men min man hade ju tyckt att det var trevligt om det inte bara var vi så kan du inte komma för hans skull. Vi kan ju dricka bubbel! Och så kan vi göra ordning till dig så du kan sova över.

Jag: Mhmmmm

Syster: Vi fixar precis vad du vill ha!

Jag: Okej då. Jag kommer...

Syster: Åh vad roligt!

Jag: Mhm....

Sedan dess har hon handlat och fixat en massa i förväg. Inte helt likt. Men jag tror att hon hade en plan. För det här var när det såg ut att bli fint väder på midsommar. Nu ser ut att regna HELA dagen. Nu har hon lurat in mig i hörnan. Så nu kan jag inte smita undan. Ute i trädgård med alla hundar och vilda ungar är helt ok. Inomhus.... inte lika roligt. Men blir väl skitbra.

Inga kommentarer: