måndag 17 juni 2013

Jo men så att..

Jag lever. Jag är tillbaka på jobbet. Förkylningen avklarad. Noréndramat har nog flyttats till idag. För nu är man käre far komplett vansinnigt arg på mig. Tydligen är allt mitt fel. Vi har lite skilda åsikter om det kan man säga. Det lär bli en intressant dag. Igår kväll skickade han sms och menade på att jag inte behövde åka till jobbet. För han ville inte prata med mig. Försök sova efter den! Så nu är jag på jobbet och han är hemma och surar. Intressant att se om han kommer idag och hur han uppför sig.

Vad jag har kunnat urskilja som är mina kardinalfel:

Jag var hemma sjuk i vecka ( "man kan inte vara sjuk när man har firma")
Jag svarar inte i min privata mobil 24/7 när han ringer utan ringer tillbaka när det passar mig
Jag är inte engagerad på jobbet ("dvs jobbar inte dygnet runt")
Jag gör andra saker på kvällar/helger än jobbar

Så igår ringde han till min lillasyster och sa att han skulle spraka mig. Att jag inte skulle vara kvar på jobbet. Vilket jag undrar vad hon har med saken att göra. Även hon kan tilläggas.

Sammanfattningsvis är jag inte helt imponerad. Jag tycker att han är helt orimlig och uppför sig som en unge i sandlådan. Vi får väl se hur det går helt enkelt.

2 kommentarer:

Trasselkvast sa...

Man kan ju tänka sig att du en dag helt enkelt tar och skaffar dig ett annat jobb också?

Serafim sa...

Ligger väl i pipen på sätt och vis.. men är lite av ett moment 22