onsdag 25 september 2013

En sådan dag

Vissa dagar får man ändra planen lite. Ungefär som när jag igår vaknade med mensvärken från helvetet. Så jag åkte helt enkelt och hämtade datorn och meddelade att idag jobbar jag hemifrån sängen. Så jag låg i sunkiga kläder, rufsigt hår och fipplade med en massa onödigheter och kände mig som ett vrak.

Då ringer telefonen och till min förvåning är det den där killen som ringer från jobbet. Som meddelar att joo han sitter ju och kollar flygbiljetter till Paris och undrar vilka flygtider vi hade. Summan av kardemumman är att han kommer ner till Paris för att fira min födelsedag. Vilket är ungefär hur gulligt som helst. Förvisso hade vi pratat om att det var en möjlighet men jag tippade att det skulle kanske vara orimligt med så pass kort varsel. Förvisso kan han inte komma ner alla dagar. Men ändå.

Han kommer till Paris. Dit jag åker med min mor och hennes man. Jag är inte så lite imponerad och glad. Och vill inte ens tänka på vad han betalade för flygbiljetten.

Inga kommentarer: