torsdag 19 september 2013

Igår skrattade jag så jag höll på att trilla av hästen

Jag erkänner att jag ibland tenderar att vara ironisk. Så när jag i söndags fick följande sms från en hästkompis:

"Ses igen? Pussats?"

Kunde jag liksom inte svara på allvar för jag tyckte frågan var så vansinnig... Så jag svarade:

"Näää han fick sova på balkongen"

Och så lade jag till ett ytterligare för att hon liksom skulle fatta ironin...

Igår red vi ut. Och då kom frågan igen. Så jag flinade väl lite och tyckte väl att jooo men vad tror du?

"Men han fick ju sova på balkongen!"

Då började jag skratta. Och då började hon skratta. För hon TRODDE på mitt sms... på fullt allvar och hade till och med berättat om mitt sms för sin kille. Som även han trodde på det. Då skrattade vi ännu mer. Sedan skrattade jag åt det hela kvällen så jag fick ringa upp och berätta historien för killen i frågan och tala om att tydligen hade han fått sova på balkongen. Då skrattade även han...

Jo jag är ju lite lättroad som sagt var..

Inga kommentarer: