tisdag 21 januari 2014

Då så

Klart att planet var försenat i fredags men kan väl förstå det med tanke på väderleken. Det var inte så värst kul. Men fram kom jag, trött och hungrig. Helgen ägnades åt slappande deluxe och god mat osv. Igår låg jag däckad hela dagen..surt när jag är ledig men samtidigt skönt att inte behöva göra något. Så jag tränade på att vara hemmafru vilket tydligen var populärt. Badade en massa, handlade/lagade mat och småplockade samt så en massa på Netflix. Nu laddar jag för middag med efterföljande konsert ikväll. Trevligt värre. Hemfärd imorgon och jag vill verkligen inte. Men bara att bita ihop.

För övrigt kan jag tipsa om flankstek. Marinera eller strunta i det. Bryn snabbt på högvärme ( smör i pannan så klart) krydda och släng in i ugnen på 100 grader. När den är 55 grader ta ut och låt vila en kvart. Skiva tunt och se till att du skär i rätt! Dvs mot fibrerna. Enkelt och skitgott!

Inga kommentarer: