onsdag 29 januari 2014

Dagens it-support

Jag ber känsliga läsare om ursäkt i förväg. Denna konversationen är sann. Tagen direkt ur dagens verklighet. Hur osannolikt det än må låta.

Telefonen ringer och det är pappas fru:

-Jo om jag vill behålla en internetsida hur gör jag då?

-För alltid eller bara för stunden?

-Bara så att jag har kvar den och samtidigt kan titta på annat!

-Oooookej, titta längst upp till vänster på sidan så har du ju ett fält där du kan skriva en webbadress...

-Vart då?

-Längst upp till vänster finns det fält där du kan skriva www och vilken site du vill till?

-Jaaa just det.

-Till höger om det är det en flik som visar vilken sida du är inne på nu?

-Jaha!

-Till höger om den finns det en liten ruta. Om du klickar på den så öppnas en ny flik.

-Men det står ju en massa rutor där med tidigare besökt sidor?

-Jaaa men om du går upp i fältet till vänster där du kan skriva in text så kan du söka upp en ny site där.

-Jaha så då kan jag ha 2 sidor uppe?

-Exakt. Så kan du även öppna fler om du vill genom att öppna fler flikar!

Summan av det hela : Kom inte och påstå att jag dåligt tålamod!

Inga kommentarer: