tisdag 25 november 2008

Brutalt ärlig

Senaste tiden har jag läst en blogg som utan tvivel roat mig för att tjejen som skriver är brutalt ärlig och rak. Även om jag inte har en brukshund och inte kan hundträning på det sättet. Framför allt skulle jag aldrig i hela mitt liv få för mig att skaffa en malle! Men all jävla respekt till Mia för hennes rakhet när det gäller den hundrasen. Och när det gäller hundträning.

Jag blir allt som oftast irriterad på människor som tror att alla hundar är små gulliga leksaker. Så är inte fallet och det är inte alltid fel på hunden. På sätt och vis kan jag ångra att jag har en liten hund för hon tar en plats från en stor hund. Eller i mina ögon en "riktig hund". Sedan är det bekvämt med en liten hund som jag kan ta med mig överallt och ingen har några "issues" med. Och hon är kul och bedårande på alla sätt och vis.

Men en riesen är en riesen. Det går inte alls att jämföra en dvärg med en riesen. Att ha en dvärgvalp är en "walk in the park" jämfört med en riesen. Riesen är periodvis aspestiga men man har igen det. Så någon gång ska det bli en riesentik.

Inga kommentarer: