fredag 21 november 2008

Dilemma

Så jag läste det här...

Liksom rätt så intressant att se vad det kommer för kommentarer. Jag kan förstå tanken bakom varför hon blev arg... absolut... Men varför på tjejen och inte på sin man? Mannen är ju den som har svikit henne. Vem tjejen är spelar väl ingen större roll? För var det inte hon så det ju varit någon annan?

Jag var ju sambo en gång i tiden och fick efter flera år reda på att han hade strulat till det med en tjejkompis til mig. Visst jag hade svårt att förstå varför hon ville umgås med mig när hon hade pippat min kille. Jag skulle ju gärna undvika det om jag varit hennes skor. Men det är väl ett val man gör. Jag blev rätt så förvånad för så fantastik och trevlig är ju knappast jag att hon var tvungen att umgås med mig. Men när allt kom fram var hon enligt gemensamma vänner ganska nervös. Fast det hon missade är att jag skulle aldrig nedlåta mig till att någonsin mer i mitt liv ringa henne. Eller skälla ut henne. What goes around comes around. Hon kommer ALDRIG att känna sig bekväm med att sitta i samma rum som mig.

2 kommentarer:

Ninde sa...

Håller med dig. Hur kan hon vara så säker på att tjejen visste om att han ens hade en gravid fru? Han kan ha slagit i henne vilka lögner som helst.

Varför låta mannen komma undan men straffa älskarinnan? Det är ju mannen som medvetet gör illa sin gravida fru. Sedan kan jag iofs tycka att den som vet om att hans fru är gravid gör något jäkligt lågt med. Precis som att man inte rör en kompis kille.

Helt rätt stil med din "kompis", social utfrysning är den bästa hämden...

Serafim sa...

Man rör inte kompisars killar det bara är så! Fattar inte alls det där när vissa "byter" killar med varandra..

Jag skulle ju gissa att den snubben sannolikt hållt på med "den andra" innan tjejen ens blivit gravid. Kan ju mkt väl bara hade om sex. Ingen undanflykt men kan så vara...

Jag skulle aldrig kräva av mina vänner att välja sida. Det är en sak mellan henne och mig. Men det var ett direkt nöje att vara på samma glöggfest och vara väldigt trevlig... och hela tiden känna hur obehagligt hon tycker att det är.. och jaaaa jag har horn ibland.. ;)