torsdag 20 november 2008

Long time no see

En av de gamla förmågorna hörde av sig i veckan.

Han den där som jag aldrig kunnat nämna för att han har sina saker hemma. Som det där med ring på fingret och så... som jag aldrig sett som mitt problem. För det är hans val. Men som det som är förbjudet kan ju bli väldigt kul. Ju mer förbjudet desto roligare. Det var ju det som var poängen. Och det var en väldigt nyttig läxa som jag inte kommer göra om. För när man väl har sprängt gränserna kommer de inte tillbaka. För man vet hur lätt det är att hitta på dumheter. Och det är inte bra när man har en "partner in crime" som nappar direkt.

Men lite då och då så hörs vi av och det var fin tajming nu i veckan. För ibland behöver man bara lite bekräftelse för att få tillbaka gnistan. Den där extra lilla glimten i ögat.. bara på tanken att ha det finns minsann kvar. Men ses? Vet inte om det någonsin kommer att vara en så värst bra idé. Så länge jag inte har lovat någon annan något i alla fall.

Inga kommentarer: