fredag 21 november 2008

Ärligt talat

Viss skånska är bara horribel. Finns inget snällt alls att ens komma på när vissa pratar. Och neeej då tänker jag inte på Caroline Gynning utan bredare skånska. Jag kan inte låta bli och tänka på hur fan sådana låter i sängen. Jag misstänker starkt att det kan ha något att göra med att jag inte dejtat sen jag flyttade ner. Kan jag skylla på det?

Att jag under min exil från skåne kom att få en allergi mot skånska killar. Fast det stämmer ju inte det heller. Jag har ju onekligen haft ihop det med några skåningar i mitt liv. Fast de är vid närmare eftertanke snarare undantaget än regeln. Det var med andra ord inte alls smart att flytta till skåne. Alls.

2 kommentarer:

Ninde sa...

Mja..som icke skåning ska erkänna att det finns en viss sorts skånska som kan låta sexig (inte den bonnigaste självfallet då.)

Inte skånska killar alltså. Du får väl importera någon? Kanske har med inavelsprevention att göra. Inte så inne på killar från områden där jag har mycket släkt heller...;)

Serafim sa...

Jaaa kanske det. Fast jag härstammar inte alls från skåne. Blev inflyttad under lågstadiet. Så jag kan skryta med att jag inte pratar skånska...