tisdag 21 april 2009

Festen

Helgen som gick fick jag besök och var medbjuden på fest i staden. Helgen var suveränt trevlig och festen bestod av många intressanta karaktärer. Det är en liten lisa för själen att kunna sitta på balkongen och dricka bubbel. I synnerhet när det är sol.

Nåja till festen. Jag kan ju inte undanhålla vissa karaktärer.. det vore ju elakt. Men samtidigt vore inte festen den samma utan dem. Dessutom slapp jag mingla utan folk kom fram till mig. Vilket är fascinerade. Jag tillhör de där konstiga personerna som har en stor social förmåga i synnerhet i jobbsammanhang medans jag privat faktiskt inte är så värst social. Vilket är lite trist men numera har jag inget sprulande intresse av att var kompisar med allt och alla. Fast det är ju intressant med vilka historier man får höra när folk är lite fulla.

Som den "lilla" tösen som var född på 80-talet och får mig att framstå som kort. Vilket jag inte är. Som verkade snäll och trevlig men på nolltid började berätta om sin pojkvän som kom från ett afrikanskt land och deras små problem. Afrikanska pojkvänner brukar ju ha vissa tendenser. En viss kulturkrock om man säger så.

Eller vad som visar sig vara en frisör utklädd i någon underlig kreation bestående av strumpebandshållare och tjocka strumpor men en skjorta över. Hippt? Kanske? Jag blír mer tveksam faktiskt. Såg mest roligt ut och det var definivt inte meningen. Men hon ville att kompisen skulle vara hårmodell.... och fortsätta på tjejsingstar efterfest ( som en singelkille utryckte det.. jaja så kommer man dit och så är det 4 killar som är fulla och sitter och försöker sjunga).

Singelkillen som visade sig vara trevlig och förklaringen till hans enorma solbränna var ok. Precis hemkommen från flera månader utomlands. Men som var trevlig och hade lite humor och ärlighet på ett trevlig sätt. Som tyckte att stället jag valde att gå vidare till var bra men hade en publik som bestod av mest killar. Och kunde skratta åt min kommentar: Jaaaa men jag ser ju det som positivt!

Killen som jag inte träffat många gånger men som verkligen kommer ihåg en sak. Jag har häst. Så varje gång han träffar mig undrar han hur det är med hästen. Och jag håller på att skratta ihjäl mig.

Kvällen slutade ganska lugnt. Och jag lyckade sova på natten till skillnad från förgående natt. Huliganen härjade friskt natten mellan fredag och lördag. Tills jag kom på vad som var fel. Jag sov ju på soffan och hade bara en huvudkudde dvs ingen till honom. Och det går ju inte att sova utan matte... Efter att kuddutbudet utökades infann sig lugnet. Kattjävel.

5 kommentarer:

Ninde sa...

..."ingen till honom" ha ha fan vad gulligt!:D

Serafim sa...

Vänta tills kräket hållt dig vaken halva natten.... så där lagom sött..

Ninde sa...

Jamen det är alltid gulligt.Så länge det är nån annans katt. Och inte man själv som ligger med kudde över huvudet o muttrar "pälsmössa" med adress till den morrhårsförsedde marodören som stör ens nattsömn...;)

Serafim sa...

Det mest fascinerade är att han aldrig kan få nog med kel. Behovet sinar aldrig.

Ninde sa...

Ha ha det där är lite kul med just katter. Att just värstingmissar samtidigt ofta är värsta kelgrisarna..