söndag 12 juli 2009

By night

Efter alla konstiga bröllopsbestyr var det lite skönt att göra något annat än familj. Så igår mötte jag upp en kompis på stan för en åkta hederlig krogrunda med skvaller om gammalt folk och gamla tider. Krasst sett så är jag i stort sett aldrig ute på stan här. Det blir liksom inte av. Plus att jag har en aning svårt att hitta ställen jag gillar. Gnälligt jag vet. Men jag är fortfarande van vid Söder.. och så fort jag kommer upp till stan så går jag ut. Och har så där riktigt kul. Det blir aldrig så kul här...

Det där småstadskomplexet finns liksom och frodas. Jag tyckte nästan att jag hade tagit i lite väl och faktiskt sminkat mig och så.. tills jag kom ut. Herregud! Det är en tävling i vem som är snyggast och coolast. Vilket iofs är ytterst roligt att titta på, underhållningsvärdet är enormt.

Sen är det ju det där gamla dilemmat när man springer på gamla klasskamrater. Ska man hälsa eller inte? Jag blev till slut tvungen att hälsa.. efter att ha sprungit på dom 4 gånger under kvällen. Staden är ju inte så stor så även om man byter ställe så finns det risk att man springer på samma folk igen.

Men visst det finns ju en del ställen som är helt ok. Musiken är ju generellt komplett bredrövlig..

Inga kommentarer: