söndag 19 juli 2009

Tillbaka

Efter ett antal dagar i Falsterbo. Kom hem trött och rejält smutsig. Blev lite anekdoter trots allt.

* Mängder av hästar. Mer eller mindre fantastiska. Kan avslöja att hindren i Grand Prix är jävligt stora när man står bredvid. Ännu mer facinerade att hästarna faktiskt hoppar och ibland med en halv meters marginal.

* Jag blev djupt förälskad. I en hingst så klart. Ryttaren var dessutom väldigt duktig och red fint. Så kolla in Rush Hour den ska jag betäcka min med.. sen.. om några år... Men den var så fin så positiv och samarbetsvillig men ändå med glimten i ögat. I'm in loooove

* Kompisarna som jag numera bara springer på i Falsterbo var på plats. Inga stora förändringar. Vissa red med mer eller mindre bra resultat.

* Brukar ni sova topless i samma rum som killkompisar? Och traska runt i trosor. Bara? Och då är jag inte pryd.. men skulle aldrig ens komma på tanken.

* Veckans roligaste: när jag vid 2-snåret uppmanade ett gäng valpar att lämna småflickornas tält ifred och får reaktionen:
Jaaa men vaddårå tror du att du är 35 eller?
Jaaa jag är faktiskt det..

Vilket roade sällskapet. Och killen såg rätt paff ut.

* Tydligen får man inte cykla utan lampa och skjutsa i mörker. Enligt farbror polisen...

Med andra ord. Dagar som när man var tonåring igen.

Inga kommentarer: