måndag 25 oktober 2010

Bara att konstatera

Jag blev lite irriterad på Herr Strul för ett tag sen. Utan någon anledning egentligen. Men struntade i att höra av mig. För han hör ju ändå alltid av sig*. Förr eller senare. Mycket riktigt. Fast nu tog det bara en dryg månad innan han hörde av sig och undrade om jag lever..

Sen är jag knäpp. Som på riktigt. Igår fick jag ett ryck. Händer då och då. Mamma hade börjat sticka en kofta åt syster ysters dotter. Så igår kom jag på att jag skulle sticka. Snabbt gjort. Hämtade garn hos mamma och hon fick hjälpa mig igång. Tanken var en halsduk. I fula färger. Och jaaa ful som fan. Så jag repar nog upp den och ger tillbaka garnet. För varför köpa en halsduk för några hundra när man kan beställa ett Knit-kit på internet för 400 spänn. Med garn, mönster och stickor. Som jag typ råkade göra idag.

Frågan är nu om jag kommer att lyckas att sticka en 2 (!!!) meter lång halsduk i fin merinoull. Dels om den kommer att bli klar innan jag tröttnat och om jag blir klar... kommer den gå att använda???

Men som dagt var. Det kändes som en JÄVLIGT bra idé just då..


* och igår svarade jag att jag satt i soffan och stickade. Han höll på att dö av förvåning...

6 kommentarer:

Ninde sa...

*asg* Du skulle ha sagt till Herr Strul att du satt och stickade en jultröja åt honom. Med renar på..he he (tänker den där fula killen har i Bridget Jones här..;)

Fortsätter han att höra av sig efter den smällen klarar han det mesta...;)


(och jag kan också få sådär sjuka tankar som att börja sticka. Eller ännu hellre brodera små söta komplicerade saker. Very Jane Austen Moment..;)

Ninde sa...

fula tröjan alltså. Inte fula killen..:D

Serafim sa...

Haha! Jaa tanken slog mig. Men jag misstänker att han inte skulle koppla just Bridget Jones.

Sen är han inte den som skräms av nåt sånt direkt. Han hade nog fasen mest skrattat. Och undrat var tröjan tog vägen. Dessutom hade han nog inte ens ljugit och sagt Åh vad fin...

Problemet med handarbete är ju att det är rätt avkopplande MEN vart ska man göra med det som man gjort? Hittade en beskrivning på sockar ( =användbart) som OM jag lyckas med den här kan tänka mig att göra.

Ninde sa...

Ha ha brutal men ärlig alltså? Säker på att han inte är en keeper? ;)


Vad göra? I brist på barnbarn att ge dina sockor åt då menar du? he he. Men allvarligt, borde inte några fattiga/hemlösa whateva behöva varma sockor/vantar såhär till vintern? :)

Ninde sa...

..eller också stickar du en antitröja i "fel" lags/köns färger till någon mansgris i din bekantskapskrets. Ge den med en oskyldig blick..he he ;)

Serafim sa...

Hmm.. finns väl några anledningar till att han lyckas hålla sig kvar ;) Men keeper. Njae. Kommer aldrig funka. Fast visst sjutton har han en massa jäkla bra kvalitéer.

Är ju numera moster så hon lär ju bli utsatt för sockor och tröjor. OM nu mot all förmodan det skulle hålla i sig. Stickandet alltså. Är en aning skeptisk till det dock.