fredag 22 oktober 2010

Gnällkärring

Det är officiellt. Jag har blivit en gnällkärring.

Eftersom att jag är lat och har ett dåligt morgonhumör och måste ha kaffe på morgonen och i det mjölk brukar jag köpa en massa förpackningar med mjölk till jobbet. Så att det alltid finns mjölk. Alltså köper jag mjölk med lång hållbarhet och många så finns det ett lager.

Grejen är dock den att det är skruvkork på förpackningarna. Så man ser inte vilken som är öppnad. Varpå jag påtalat hur många gånger som helst att öppnar man en förpackning så ställer man den i dörren på kylskåpet. INTE ner bland de andra som är oöppnade. Det slutar med att det står flera öppnade som ingen har en aning om när de öppnades. Kan väl inte vara så svårt?

Tydligen är det väldigt svårt. Alltså i stil med rymdforskninge eller nåt. För imorse hände det igen ( och jag VET vem som är skyldig! Samma person som inte kan ta ett telemeddelande och faktiskt skriva VEM som ringt, ta telefonnummer och tidpunkt. Som även skiter i den enklaste instruktionen på labbet i frågan om att om man diskar grejer ska de faktiskt vara rena inte bara spolade med vatten. Finns något som heter diskmedel som man kan använda). Så idag blev jag så jäkla irriterad över att man inte kan lyssna på den enklaste jävla instruktionen att jag skrev en lapp modell stor och satte i kylskåpet.

Japp jag är en kärring...

5 kommentarer:

Ninde sa...

Mycket svårt att tro att du är en gnällkärring.* Snarare bitch in the morning, babe in the afternoon kinda person. Som alla normalt funtade...

Och angående mjölken...
1. Lock n' seal med nån käck tejp som måste brytas.
2. I händelse att någon ändå bryter fler än en förpackning samtidigt spärrar du av hela kylskåpet med crime scene tejp, försåtsminerar köket och..eh. Ja, du fattar...;)



* Gnällkärring=tänker illasittande bh som gör det mesta av valkarna under den fint åtsittande teylenbanylenblusen med matchande lätt nedåtdragna mungipor´typ av person. Företrädelsevis med öknamn i stil med "hon den där hemska på ekonomin" ;)

Serafim sa...

AHA! Tejpen var en finfin idé. Ska överväga hur jag ska lösa det praktiskt... och köpa plastband i fina färger... till min alldeles egna crime scene! Färg att dutta för att ta fingeravtryck har jag. Bara det att den är ett elände att få bort..

*vem vet.. kanske är jag.. men ekonomigrejer är inte alls min grej. Fast jag gillar att skicka stora fakturor till kunderna ;)

Fast jag förhör tjejerna varje måndag om de fått hångla i helgen. Och ibland får man veta lite mer än vad man hade väntat sig.. ;)

Ninde sa...

Ha ha ha...you go girl. Nästa steg blir att du öppnar en mjölk i taget o sätter extrastark dubbelhäftande matttejp på de oöppnade mjölkförpackningarna. Så kan du enkelt identifiera den skyldige som den med vidhängande mjölkliter på handen...;)

* Ekonomigrejer är inte min grej heller ha ha. Utom när det gäller att dra in pengar o snygga till säljstatistiken..

Förhör? Men låt höra nu. Har en sjukt präktigt tråkig jobbvecka framför mig. Now spill it...;)

Serafim sa...

Vad sägs om att jag var ute och åt med en av den som har jobbat här i veckan. Som råkade berätta att när hon träffade killen hon dejtar nu så råkade hon vara med han och hans kompis...

Hade inte samvete att påpeka att oavsett hur kär hon är så kommer det aldrig att bli något allvarligt med killen. Du vet, madonnan vs horan.. sen är det ju helt upp till var och en vad man vill göra. Men att inleda med en kille lär ju vara att se till att det inte kommer blir något vettigt av det.

royal republic sa...

Det går alldeles utmärkt att frysa mjölk. De ställer inte tillbaka i frysen.

/royal