tisdag 30 november 2010

Smicker

Kan behövas ibland. Även om personen kanske ljuger så känns det bra ibland att få lite bekräftelse. Bara för stunden. I synnerhet om det är någon som man verkligen gillar.

Som snubben jag träffade i London. Som jag stod lite nervöst och trampade på Paddington i väntan på honom.. och kom på att vi nog inte setts på 7-8 år och jag har färgat håret mörkt och onekligen blivit äldre. Som kommer med en hejdlöst rolig kommentar på mitt sms när jag talar om att jag har mörkt hår. Han undrade om jag fått svart hud också.. som honom.

Som slänger sig runt halsen och står och tittar en stund och säger att jag är mig exakt lik. Att jag inte har åldrats en dag. Som på tunnelbanan tittar på mig och säger att mina ögon ser fantastiska ut ( tack Chanel). Men som får allt kännas helt genuint.

Vi möter upp senaste flickvännen i raden som visar sig vara rolig och pratsam och har en genuint trevlig kväll. Bara jag tänker på kvällen så ler jag. Det behövdes i det kalla mörker som kallas vinter.

Inga kommentarer: