torsdag 25 juli 2013

Minisemester

Det helt otroliga inträffade i tisdags. Jag lyckades få ledigt på onsdagen. Det firades med grillning hemma hos mor på tisdagkvällen. En sovmorgon på onsdagen. Det är rätt stor skillnad på att kunna sova till 8 istället för att klockan ringer 5.15. En dag utan någon plan. Så jag rastade hunden, år frukost och tog mig till slut ner till stranden. När jag hade läst ut min första bok så kom en kompis förbi så jag fick lite sällskap. Sedan åkte jag till stallet och fixade. Landade hemma, duschade hund ( hundbyte just nu har syrrans stora hanhund på besök pga av löptikar hemma), duschade mig själv, åt lite mat, kollade på Netflix och gick ut med hunden igen. En alldeles utmärkt dag och precis vad jag behövde.

I helgen är det festival i staden så får se om vi traskar ner och kör en traditionsenlig "foppatoffelsbingo". Vilket innebär att sitta på någon uteservering och titta på folk. Staden brukar bli invaderad av folk från landet i diverse intressant klädkombinationer. Det är väl det roligaste med festivalen i staden. Musikutbudet är inte i min smak kan man säga. Alls.

Inga kommentarer: