lördag 27 december 2008

Så var julen över

Julen är ju ingen favorit längre. Men i år blev det ganska bra. Min kusin kom på besök och vi flydde fältet och satt hemma och drack vin. Ganska mycket vin så nu är jag rätt så trött på alkohol. Däremot var det roligt att få prata ostört och bara ha det bra.

Men jag fick ju till några "juliga" grejer. Så nu kommer tipset: Leila

Hennes recept är grymma och lätta. Så jag gjorde knäck, snöbollskakor, cheesecake semifreddo från hennes recept. Sen gjorde jag egen senap som blev grymt bra, och sega maränger med pepparmint. Lite husligt jag vet. Dessutom kom jag på att jag trots allt tagit upp vissa skånska traditioner. Jag vill ha lättrökt julskinka. Till och med så att jag hade en liten liten julskinka hemma. Så i år har jag firat jul nästan på riktigt.

Fast som kusinens morfar sa när han hörde att vi skulle sitta hemma på kvällen: Jaaa ni har ju alltid varit egna.

Så nu var det konstaterat.

Inga kommentarer: