tisdag 24 mars 2009

Helgen

Fredag

Däckade framför tvn och somnade omgående. Innan dess blev det en massa tidningar. Och lite pasta. Och lite vin, så klart.

Lördag
Vaknade 05.30 och gick upp. Vallade hunden och plockade undan hemma innan det var spårträning i skogen kl 9. För att sen avverka stallet och dra hem till syster yster. Dags för trimning av Råttan. Som efter det ser helt bedrövlig ut. Pappa undrade om vi hade försökt operera dit en hjärna. Efter trimningen lyckades jag dammsuga, göra getost & potatispizza innan jag slocknade tidigt.

Söndag
Uppe i ottan för att åka till Malmö på hundutställning. Allt gick väl bra utom resultatet då. Men vi är ju bortskämda och har förhoppningar. Ingen svensk vinnare hemma hos syrran i år. Lite trist. Vi skyller så klart på domaren. Vad annars?

Sen var ju planen att titta på hingsttåget. Jag blev en aning besviken när tjejkompisarna bangade ur en efter en. Men gav upp när jag kom dit och de tog inträde. Vilket de inte hade informerat om. Och jag hade inga kontanter alls på mig.. så jag gav upp och åkte hem till mamma för att få middag. Vilket var trevligt fram tills att jag skulle gå hem och fick en jäkla harang uppslängd i ansiktet. Jag tycker att det är trevligt att kunna komma hem till mamma men inte när det blir så här. Det känns inte som att jag kan prata med henne längre, för rätt var det är så vänder hon allt jag sagt emot mig. Jag tror inte att hon gör det med avsikt men det är så det känns och så jag upplever det. En trist avslutning på helgen helt enkelt.

Inga kommentarer: