tisdag 10 mars 2009

Skitsöndag

Pålitligheten hos min far är låg. På minus faktiskt. Vi skulle upp och fixa grejer i söndagsmorse så jag påtalade redan på dagen innan att OM det inte blir av så ville jag veta det kvällen innan. Klockan 8.30 kommer smset med att han ställer in. Jag blev så jäkla sur. För jag hade ställt in grejer för det här.

Nåja sen skulle jag ut till syrran och måla lite. Vilket jag hade erbjudit mig att göra under förutsättning att ALLT var klart, alla grejer framme och tejpat och klart så det bara var sätta gång. Men icke. Så jag blev arg igen. Tanken att skita i det och åka därifrån låg nära till hands. Men bevisligen är jag ett våp för jag målade en omgång men insåg att jag inte ska erbjuda mig att göra sådant igen.

När jag väl kom hem var det dags för dagens höjdpunkt. Tvätta. Så jag släpade ner 2 överfulla IKEAkassar för att inse att tvätten skulle ha skett dagen innan. Tur i oturen fick jag en ny tid nästkommande dag. Det var helgen. I ett nötskal ungefär.

Inga kommentarer: