onsdag 4 mars 2009

Irriterad

Den här veckan har jag mest varit irriterad på allt. Jag vet att det är inom mig själv det ligger men just nu kan jag bara inte låta bli. Det är som att flera personer lägger upp en smash i saker som jag kan irritera mig på. Saker som jag dessutom inte har med att göra. Vanligtvis brukar jag kunna distansera mig men hur jag än försöker så går det bara inte just nu.

Så lunch med andra går bort för det enda jag hör är hur de sitter och smaskar. Eller den där tjejen som pratar om sin mage precis heeeela tiden. Jag orkar inte höra fler teorier om vad man ska äta och varför eller vilka piller man kan eller bör äta.

För att inte tala om tjejkompisen som tog ett så klantigt beslut att jag häpnar över hur klantig man vara. Eller hur man gör sina prioriteringar. Som man behandlar andra blir man i slutändan själv behandlad. Och jag vet knappt vilket ben jag ska stå på. För åt pepparn kommer det att gå. Frågan är bara hur lång tid det tar. Pessimist eller realist... jag vet inte. Återstår väl att se.

3 kommentarer:

Ninde sa...

Oh. I feel you. Lite lätt less på människor jag med den här veckan. Och spöstraff åt folk som smaskar. Anytime...

Serafim sa...

Allvarligt talat hur kan folk som smaskar någonsin få ligga?

Ninde sa...

För att de siktar in sig på folk som själva smaskar eller bara är tokdesperata? he he..