onsdag 2 september 2009

Gårdagens dramatik

Uppstod när jag skulle krypa ner i sängen och inser att det låter konstigt utanför. Som en gammal pensionär måsta jag ju kolla vad det är.

Nåt var det ju i alla fall. Det brann på grannes balkong. Så det var bara att ringa 112, väcka grannen med balkongen och går ner och vänta på räddningstjänsten.

Jag är ytterst besviken. De hade alldeles för mycket på sig och det gick för fort. Men hjälmar på huvudet och allt. Fast visst det var ju brandmän.

Och jag som inte ens kom på att dra fram trumfkortet. De hade ju kunnat få "rädda"min kattunge... Det hade ju kunnat vara nåt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att du inte tog chansen och såg liten och hjälplös ut :)
Det är ju uniformen som är spännande, sen kan man själv fantisera ihop vad som döljer sig under, för nästan "alla" brandmän är vältränade :)

//S

Ninde sa...

Attans då. All min sympati där...;)