måndag 14 september 2009

Sunt förnuft

På jobbet. Är det fullständigt orimligt att begära att man ska städa undan efter sig på fredagen så att städaren kan städa under helgen? Är det väldigt svårt att förstå det? Komma ihåg det?

Så jag inledde morgonen med att föreläsa och förklara att det INTE är en förhandling om att man plockar undan och städar efter sig. För en vuxen människa. Som dessutom argumenterar emot. Jag behöver inte avslöja att jag kan vara enormt envis väl?

Sedan ringde chefen (pappa)och skrattade och undrade om jag hade vaknat på fel sida. Och att jag inte alls behövde ta den diskussionen. Utan den kunde han ta. Varpå jag lite försynt undrade varför han inte vill att jag ska följa de instruktioner som han hävdar att vi ska följa. Då börjar han gapskratta och erkänner direkt att jag har helt rätt. Det är mitt anvar och min diskussion att ta.

Så för att nån var så pass korkad att man började käfta emot så kommer jag utan tvivel se till att det ska städas och plockas undan VARJE dag.

Inga kommentarer: