tisdag 29 september 2009

Planering vad är det

Om jag hade varit fiffig... så hade jag sett till att dammsugit och torkat golv i söndags. I stället låg jag i sängen och läste modemagasin och klappade katter. Innan jag åkte till stallet och skurade box. Vilket förövrigt är pisstråkigt och jobbigt.

När jag kom hem så hade jag planerat dagens middag. Till och med tagit ut kyckling ur frysen och allt. SÅ jag gjorde värsta middagen till mig själv som även gav ett par matlådor. Jag var ytterst stolt över mig själv. Sen gjorde jag en fantastisk äppelkaka som jag penslade med en liten äppelmarmelad som jag kokade ihop. Pajen blev alldeles makalöst bra.

Igår morse kom jag på att det kanske var en bra idé att ta med den till jobbet. I trappen på väg ner drog ena hunden ( joo är hundvakt så jag har 2 just nu) i kopplet och vips så tappade jag pajen. Formen var i glas. Pajen dog. Så det var ju fint att jag dagen innan hade kokat lite speciell marmelad bara för pajen.

Sen någon gång i går kväll så insåg jag att visst sjutton jag skulle ju hitta på nåt med en manlig bekant idag. Och på nåt sätt så blev det middag hemma hos mig. Trevligt. OM jag hade varit smart nog att dammsuga och torka golv i söndags! Nu blir det hemfärd med snabb städning direkt efter jobbet. Sen matlagning. Bara lite hysteriskt.

8 kommentarer:

Ninde sa...

"Manlig bekant"? ;)

Serafim sa...

Jaaa kom liksom inte på någon bra beskrivning.. ;)

SMagnoy sa...

Kan han bli något mer än bekant? ;-)

Serafim sa...

Nyfiken eller? ;)

Serafim sa...

Men jag fick en fin påse med praliner...

Ninde sa...

Praliner som i mersmak eller? ;)

Serafim sa...

Det ena utesluter inte det andra.

Serafim sa...

Fast iofs.. jag har inte provat pralinerna jag fick.. än!