tisdag 21 september 2010

Ågren

Sista tiden har bara flugit iväg i ett nafs. Jag har massor av saker att göra och hinner inget alls. Saken blir ju inte bättre av att jag varit febrig av och till senaste veckorna. Men helgen som gick ägnade jag till stor del åt att inte göra något vettigt alls. Om man bortser från att jag hade en kompis på middag i fredags och i söndags kom mamma och plastis på lite mat och valvaka. Fast jag är utvilad nu. Råttan och valparna har åkt hem till syrran. Gick alldeles finfint att ha dom men rätt skönt att inte känna mig stressad för att jag måste hem så fort som möjligt.

Så nu sitter och kollar lite lätt över planeringen i höst. Och det är redan väldigt bokat med diverse aktiviteter. Jag som vill åka en helg till Stockholm och en till Bryssel. Kan bli en aning tajt att planera in. I synnerhet med tanke på att jag hade tänkt att köra upp till Stockholm och hinna med att åka till farfar. Dessutom har jag planerat in fest om ett par veckor. Som jag just nu ångrar att jag gjorde. FÖr det är ju lite saker jag egentligen vill ha på plats innan dess. Nu vill jag bara att saker börjar återgå till sin stilla lunk. Vilket inte kommer att ske inom en snar framtid.

Min plan var att jag skulle hinna gå på Yoga i höst men som det känns just nu så finns det ingen tid till det. Tanken var ju att tjejkompisen skulle flyttat med till nya stallet men hon ångrade sig i sista stund. Vi brukade ta hästen åt varandra nån dag i veckan så att man kunden göra något annat. Så nu blir det stallet varje dag. Vilket iofs inte är något problem. Men jag känner mig lite lätt låst. Och medryttare till hästen är bara att lägga ner tanken på. Hon är alldeles för svårriden just nu. Provade att slänga upp en tjej i stallet förra veckan som jag trodde skulle reda ut henne. Men icke... Krävs en teknisk ryttare som reder ut ett sto med väldigt mycket vilja. För även om hon är snäll så finns det rätt så mycket nerv i henne. I förra veckan fick hon panik i stallgången och slet sig lös. Men grimman i bitar och hästen lös på gården i upprört tillstånd. Inte helt lätt att få tag på. Men hon gjorde sig inte illa vilket är det viktigaste.

Nu är frågan om jag ska ha fest i alla fall eller ställa in det.

Inga kommentarer: